Mokymo paslaugų teikėjams
Prioritetai
- IMP sistemos modelio aprašas
- LR Vyriausybės nutarimas dėl IMP finansavimo prioritetų
- IMP sistemoje skelbiamų mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašas
- IMP sistemos administravimo ir finansavimo tvarkos aprašas
- Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymas
- KURSUOK logotipų failai parsisiuntimui (PDF)
- KURSUOK logotipų failai parsisiuntimui (PNG)
- KURSUOK logotipo viešinimo tvarka
KURSUOK platformoje laukiame įvairių sričių mokymus organizuojančių teikėjų. Prioritetines Individualių mokymosi paskyrų (IMP) sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų mokymosi programų sritis ir prioritetines asmenų grupes tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė (žr. aktualią redakciją).
IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų mokymosi programų biudžetas iki 2026 m. balandžio mėn. – 12 mln. Eur.
Švietimo, mokslo ir sporto ministro pasirašytu įsakymu, 2024 metams mokymų pagal prioritetines sritis finansavimui skirtas 7,4 mln. Eur biudžetas.
Kokius kriterijus turi atitikti besimokantieji?
Prioritetine IMP sistemoje dalyvaujančių asmenų grupe laikomi asmenys, atitinkantys visus šiuos kriterijus:
Kokios yra prioritetinės finansuojamų mokymosi programų sritys?
1 prioritetinei IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sričiai skiriama 50 proc. numatyto finansavimo.
2–8 prioritetinėms IMP sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sritims kartu skiriama 50 proc. numatyto finansavimo.
Skaitmeninė kompetencija apima patikimą, kritišką ir atsakingą skaitmeninių technologijų naudojimą mokymosi, darbo ir dalyvavimo visuomenės gyvenime tikslais ir jų išmanymą. Ji apima gebėjimą naudotis informacija ir duomenimis, bendravimą ir bendradarbiavimą, gebėjimą naudotis žiniasklaidos priemonėmis, skaitmeninio turinio kūrimą (įskaitant programavimą), saugumą (įskaitant skaitmeninę gerovę ir su kibernetiniu saugumu susijusias kompetencijas), su intelektine nuosavybe susijusius klausimus, problemų sprendimą ir kritinį mąstymą.
Matematinė kompetencija – gebėjimas vystyti ir taikyti matematinį mąstymą ir įžvalgą sprendžiant įvairias kasdienes problemas. Ugdant gebėjimą gerai skaičiuoti, pabrėžiamas procesas, veikla ir žinios. Matematinė kompetencija skirtingu mastu apima gebėjimą ir norą naudoti matematinius mąstymo ir išraiškos būdus (formules, modelius, konstruktus, diagramas, schemas). Gamtos mokslų kompetencija – gebėjimas ir noras gamtos pasaulį aiškinti naudojantis taikomomis žiniomis ir metodika, įskaitant stebėjimą ir eksperimentavimą, siekiant iškelti klausimus ir daryti įrodymais grindžiamas išvadas. Technologijų ir inžinerijos kompetencijos suvokiamos kaip šių žinių ir metodų taikymas atsižvelgiant į suvoktus žmogaus norus ar poreikius. Gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos kompetencijos apima žmogaus veiklos sukeltų pokyčių suvokimą ir piliečio asmeninę atsakomybę.
Verslumo kompetencija – tai gebėjimas imtis veiksmų, iškilus galimybėms ir remiantis idėjomis, ir paversti juos kitiems svarbiomis vertybėmis. Ji grindžiama kūrybiškumu, kritiniu mąstymu ir problemų sprendimu, iniciatyvumu, atkaklumu ir gebėjimu dirbti bendradarbiaujant siekiant planuoti ir valdyti projektus, turinčius kultūrinę, socialinę ar finansinę vertę.
Šia kompetencija apibrėžiamas gebėjimas bendraujant tinkamai ir veiksmingai vartoti įvairias kalbas. Ją ir raštingumą sudarančių įgūdžių aspektai labai panašūs: ji yra grindžiama gebėjimu suprasti, reikšti ir aiškinti sąvokas, mintis, jausmus, faktus ir nuomones tiek žodine, tiek rašto forma (klausant, kalbant, skaitant ir rašant) atitinkamoje visuomenės ir kultūros kontekstų skalėje pagal kiekvieno asmens norus ar poreikius. Kalbų kompetencija apima istorinį aspektą ir tarpkultūrines kompetencijas. Ji priklauso nuo gebėjimo atlikti tarpininko vaidmenį skirtingų kalbų ir medijų atveju, kaip nurodyta Bendroje Europos orientacinėje sistemoje. Atitinkamais atvejais ji gali apimti gimtosios kalbos mokėjimo kompetencijų išlaikymą ir tolesnį plėtojimą, taip pat šalies oficialiosios (valstybinės) kalbos išmokimą.
Asmeninė, socialinė ir mokymosi mokytis kompetencija – tai gebėjimas apmąstyti savo elgesį, veiksmingai valdyti laiką ir informaciją, konstruktyviai dirbti su kitais, išlikti atspariam ir valdyti savo mokymąsi ir karjerą. Ji apima gebėjimą įveikti netikrumą ir sudėtingumą, išmokti mokytis, palaikyti savo fizinę ir emocinę gerovę, išlaikyti fizinę ir emocinę sveikatą, gebėti rūpintis sveikata ir gyventi į ateitį orientuotą gyvenimą, būti empatiškam ir valdyti konfliktus įtraukiame ir palaikymo kontekste.
Raštingumas – tai gebėjimas nustatyti, suprasti, reikšti, kurti ir aiškinti sąvokas, jausmus, faktus ir nuomones tiek žodine, tiek rašto forma, naudojantis įvairių dalykų ir kontekstų vaizdo, garso ir skaitmenine medžiaga. Tai gebėjimas veiksmingai, tinkamai ir kūrybiškai bendrauti ir užmegzti ryšį su kitais. Raštingumo ugdymas yra tolesnio mokymosi ir kalbinio bendravimo pagrindas. Priklausomai nuo aplinkybių raštingumo kompetenciją galima ugdyti gimtąja kalba, mokymo kalba ir (arba) šalies oficialiąja (valstybine) kalba.
Pilietiškumo kompetencija – tai gebėjimas veikti kaip atsakingam piliečiui ir visapusiškai dalyvauti pilietiniame ir visuomenės gyvenime suprantant socialines, ekonomines, teisines ir politines sąvokas ir struktūras, įvykius pasaulyje ir tvarumo aspektus.
Kultūrinio sąmoningumo ir raiškos kompetencija – supratimas ir atsižvelgimas į tai, kaip įvairiose kultūrose įvairiomis meno ir kitomis kultūros formomis kūrybiškai išreiškiamos ir perteikiamos idėjos ir prasmės. Tai susiję su siekiu suprasti, kurti ir išreikšti savo idėjas ir mintis apie savo vietą ar vaidmenį visuomenėje įvairiais būdais ir įvairiuose kontekstuose.
Kaip pateikti mokymosi programą?
Norite pritraukti daugiau besimokančiųjų į savo vykdomas mokymo programas? KURSUOK yra puiki galimybė profesionaliems mokymo paslaugų teikėjams sulaukti dar didesnio populiarumo, žinomumo ir už suteiktas paslaugas gauti valstybės finansavimą iki 500 Eur vienam asmeniui (daugiau informacijos rasite IMP sistemos administravimo ir finansavimo tvarkos apraše). Be to, norintys tobulėti, bet nustatytų kriterijų neatitinkantys asmenys, KURSUOK gali surasti jūsų mokymo programą ir apmokėti ją asmeninėmis lėšomis.
Informaciją apie tai, kaip pateikti mokymosi programą, rasite Kokybės užtikrinimo tvarkos apraše, kuris reglamentuoja reikalavimus mokymosi programoms, vertinimą bei mokymosi programų įgyvendinimo stebėseną.
Ar jūsų organizacija gali pateikti mokymosi programas KURSUOK platformoje?
Ar jūsų organizacija turi teisę vykdyti neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo nustatyta tvarka?
Tokiu atveju nėra galimybės skelbti mokymosi programų IMP sistemoje.
Ar Jūsų organizacija įregistruota Švietimo, mokslo ir sporto institucijų registre (ŠMIR)?
Daugiau informacijos, kaip užsiregistruoti ŠMIR, yra čia.
Ar Jūsų organizacija yra prisijungusi prie Neformaliojo švietimo programų registro (NŠPR)?
Daugiau informacijos, kaip tapti NŠPR naudotoju, yra čia.
Mokymosi programos patekimo į KURSUOK procesas
Instrukcijos
1. Bendrojo ugdymo, neformaliojo švietimo mokyklos, švietimo pagalbos įstaigos, laisvieji mokytojai, kiti švietimo teikėjai, norintys registruotis ŠMIR, turi kreiptis į atitinkamos savivaldybės Švietimo skyrių (kontaktų sąrašą rasite čia).
ŠMIR tvarkytojams savivaldybėse pateikiami: galiojantys ir Juridinių asmenų registre (JAR) įregistruoti institucijos įstatai ar nuostatai su nurodyta švietimietiška veikla, pasižadėjimas ir institucijos duomenų registravimo kortelė, kurios pateiktos "ŠMIR tvarkos aprašo" prieduose.
2. Aukštosios mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, mokslinių tyrimų institutai dėl registracijos ŠMIR turi kreiptis el. paštu grazina.zemlo@nsa.smm.lt.
Registro duomenys yra skelbiami Atviroje informavimo, konsultavimo, orientavimo sistemoje (AIKOS) adresu www.aikos.smm.lt
Plačiau: ŠMIR.
Norint tapti NŠPR naudotoju, įstaiga turi būti įregistruota ŠMIR.
Dėl įregistravimo ŠMIR prašome kreiptis į savo savivaldybę (pagal buveinę).
Įsiregistravus ŠMIR, reikia užpildyti prašymo ir pasižadėjimo formas, kurias galima atsisiųsti iš NŠPR puslapio.
Jei prašymą ir pasižadėjimą pildo įstaigos atstovas, pasirašyti turi ir įstaigos (skyriaus) vadovas.
Užpildytus dokumentus siųskite el. paštu gintare.ramaneckiene@nsa.smm.lt.
Naudotojo vadovas skirtas suaugusiųjų neformaliojo švietimo programų, pritaikytų individualių mokymosi paskyrų sistemai (IMP IS), teikėjams. Jame pateikta informacija apie programos registravimo, tinkamumo IMP IS teikimo vertinimui etapus. Atsisiųsti
DUK
Mokymosi programą Individualių mokymosi paskyrų sistemoje gali skelbti ir mokymus vykdyti visi teikėjai, turintys teisę vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme (2 straipsnio 4 punktas), Profesinio mokymo įstatyme nustatyta tvarka ir registruoti Švietimo, mokslo ir sporto institucijų registre.
Mokymų vykdymo stebėsenos metu protokole bus fiksuojamas mokymus vykdantis asmuo ir mokymus vykdančio asmens kvalifikacija/darbo patirtis, kurią žodžiu patvirtina mokymus vykdantis asmuo. Stebėtojams kilus abejonei dėl mokymus vykdančio asmens pateiktos žodinės informacijos, mokymus vykdančio asmens kvalifikaciją/darbo patirtį bus prašoma pagrįsti tai įrodančiais dokumentais. Skenuoti dokumentai per 1 darbo dieną turės būti pateikti nurodytu el. paštu.
Mokymų programa turi būti detali tiek, kad būtų galima įvertinti pagal Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (TAR 2023-09-18, i. k. 2023-18264).
Pabaigus mokymus, kiekvienas dalyvis IMP sistemoje užpildo Mokymosi programos vertinimo anketą (Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 4 priedas) (TAR, 2023-09-18, Nr. 2023-18264).
Mokymai yra įgyvendinti tinkamai, kai:
- mokymosi programos dalyvių grupės bendras mokymosi programos vertinimo balų vidurkis yra didesnis nei 1/2 visų galimų surinkti balų;
- mokymosi programą baigia 50 ir daugiau procentų dalyvių;
- nebuvo nustatyta mokymosi programos įgyvendinimo pažeidimų.
Taip. Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 10 punkte (TAR, 2023-09-18, Nr. 2023-18264) nustatyta, kad pateiktos skelbti IMP sistemoje mokymosi programos vertinamos 6 kartus per metus:
1. iki sausio 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip kovo 1 dieną;
2. iki kovo 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip gegužės 1 dieną;
3. iki gegužės 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip liepos 1 dieną;
4. iki liepos 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip rugsėjo 1 dieną;
5. iki rugsėjo 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip lapkričio 1 dieną;
6. iki lapkričio 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip sausio 1 dieną.
Taip, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programos formos pildymas Neformaliojo švietimo programų registre bei skelbimas Individualių mokymosi paskyrų sistemoje yra nemokamas.
Pildant mokymosi programos formos lauko "Teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai)" informaciją, galima nurodyti vieną ar kelis adresus, kuriuose numatote vykdyti mokymus. IMP sistemoje vykdant mokymus bus galimybė adreso lauką koreguoti, nurodyti konkrečios grupės mokymo adresą.
Taip, Neformaliojo švietimo programų registro programos formoje reikia užpildyti lauką „Įgytų kompetencijų vertinimo sistema/skalė“.
Mokymosi programa yra sudaryta iš teorinio kontaktinio darbo ir praktinio kontaktinio darbo, kurių trukmė turi būti ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos, ir savarankiško darbo, kurio trukmę nustato mokymų teikėjas.
Taip, gali. Tačiau pabaigus mokymus ir VšĮ Europos socialinio fondo agentūrai pateikus sąskaitą faktūrą, bus apmokama tik už dirbančiuosius asmenis.
Vadovaujantis 2023 m. spalio 25 d. LRV nutarimu „Dėl ministerijų ir jų administruojamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimo priemonių, įtraukiamų į individualių mokymosi paskyrų sistemą, sąrašo, prioritetinių individualių mokymosi paskyrų sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sričių sąrašo ir prioritetinių individualių mokymosi paskyrų sistemoje dalyvaujančių asmenų grupių patvirtinimo“ Nr. 819 (TAR, 2023-10-27, Nr. 21064), mokymosi programų prioritetinės kompetencijų sritys:
1. Skaitmeninės kompetencijos stiprinimo sritis.
2. Matematinės kompetencijos ir gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos kompetencijos stiprinimo sritis.
3. Verslumo kompetencijos stiprinimo sritis.
4. Daugiakalbystės kompetencijos stiprinimo sritis.
5. Asmeninė, socialinė ir mokymosi mokytis kompetencijos stiprinimo sritis.
6. Raštingumo kompetencijos stiprinimo sritis.
7. Pilietiškumo kompetencijos stiprinimo sritis.
8. Kultūrinio sąmoningumo ir raiškos kompetencijos stiprinimo sritis.
Ne. Teikėjas, pageidaujantis skelbti mokymosi programą IMP sistemoje privalo įregistruoti suaugusiųjų švietimo programą, nurodant programos tipą pagal profesiją „Suaugusiųjų neformaliojo švietimo programa, pritaikyta Individualių mokymosi paskyrų sistemai“, programos duomenyse turi būti pažymėta, kad programa skelbiama IMP sistemoje. Įregistruotą suaugusiųjų neformaliojo švietimo programą, pritaikytą Individualių mokymosi paskyrų sistemai teikėjas turi pateikti tinkamumo IMP IS vertinimui. Tik teigiamai įvertintų mokymosi programų duomenys skelbiami IMP sistemoje. Anksčiau NŠPR įregistruotos suaugusiųjų švietimo programos nėra automatiškai perkeliamos skelbti IMP sistemoje.
Teikėjo paskyra IMP sistemoje
Individualių mokymosi paskyrų (toliau – IMP) sistema – vieno langelio principu veikianti tarpinstitucinė sistema, kurioje teikiami pasiūlymai mokytis pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas, sudaromos galimybės pretenduoti į valstybės institucijų skiriamą finansavimą asmenims, siekiantiems tobulinti kompetencijas ir (arba) jų įgyti.
Daugiau informacijos apie teikėjų teises ir pareigas, mokymosi programų pasirinkimą ir registraciją, mokymosi programų finansavimą IMP krepšelio lėšomis, lėšų naudojimą ir atsiskaitymą galima rasti IMP sistemos administravimo ir finansavimo tvarkos apraše.
Teikėjas administruoja savo paskyrą IMP sistemoje, prisijungęs per Elektroninius valdžios vartus.
SVARBU! IMP sistemoje yra skelbiamos tik tos mokymosi programos, kurių kokybė, vadovaujantis Kokybės užtikrinimo tvarkos nuostatomis, įvertinta teigiamai (daugiau informacijos).
Koks yra finansavimo procesas?
SVARBU! Mokymosi programą baigusiu asmeniu laikomas tas asmuo, kuris gavo mokymosi programos baigimo vertinimo rezultatą teikėjo nustatytu vertinimo būdu, užpildė mokymosi programos vertinimo anketą ir gavo pažymėjimą.
Instrukcijos
DUK
Ne. Teikėjas, pageidaujantis skelbti mokymosi programą IMP sistemoje privalo įregistruoti suaugusiųjų švietimo programą, nurodant programos tipą pagal profesiją „Suaugusiųjų neformaliojo švietimo programa, pritaikyta Individualių mokymosi paskyrų sistemai“, programos duomenyse turi būti pažymėta, kad programa skelbiama IMP sistemoje. Įregistruotą suaugusiųjų neformaliojo švietimo programą, pritaikytą Individualių mokymosi paskyrų sistemai teikėjas turi pateikti tinkamumo IMP IS vertinimui. Tik teigiamai įvertintų mokymosi programų duomenys skelbiami IMP sistemoje. Anksčiau NŠPR įregistruotos suaugusiųjų švietimo programos nėra automatiškai perkeliamos skelbti IMP sistemoje.
Apie tai NŠPR teikėjai informuojami automatiniu sistemos pranešimu, kuris matomas programos teikėjui prisijungus prie NŠPR registro, viršutinėje juostoje nuspaudus "Pranešimai". Taip pat teikėjai informaciją apie programos tinkamumą IMP sistemai visada gali matyti programos duomenyse, skiltyje "Vertinimas ir teikimas“.
Taip. Pradėjus ir užbaigus mokymus, kiekvieno dalyvio mokymosi pradžia ir pabaiga turi būti pažymėta KURSUOK sistemoje, kaip nurodyta Aprašo 12.9 punkte. Šiuos veiksmus būtina atlikti mokymų pradžioje ir mokymų pabaigoje.
Laiku neatlikus šių veiksmų, grupė tampa neaktyvi, dalyviams nebus suteikta galimybė užpildyti vertinimo anketą, nebus išduotas mokymų baigimo pažymėjimas, o mokymo teikėjas negalės pateikti sąskaitos-faktūros finansavimui gauti.
Jei turite klausimų, kreipkitės telefonu +370 700 22 722 arba el. paštu: info@kursuok.lt.