Konsultavimas
KURSUOK sistema siekia į vieną vietą suburti geriausius ir pažangiausius mokymo teikėjus, galinčius pasiūlyti įvairių sričių ir trukmės kokybiškus mokymus bei kursus. Esate tokie? Susisiekite su mumis, o mes pasirūpinsime, kad apie jūsų teikiamas paslaugas sužinotų ir jomis pasinaudotų kuo daugiau Lietuvos žmonių, siekiančių patobulinti savo įgūdžius įvairiose srityse.
Taip pat esame pasirengę padėti visiems, kurie nori įgyti naujų žinių, bet neranda visų rūpimų atsakymų apie KURSUOK arba susidūrė su sunkumais, naudodamiesi šia platforma. Rašykite mums, o atsakymą į užklausas pateiksime per 3 darbo dienas. Šiuo metu konsultuojame tik lietuvių kalba.
Kontaktai žiniasklaidai: media@kursuok.lt
Norintiems išsakyti problemas: skundai@kursuok.lt
Susisiekite
Dažniausiai užduodami klausimai D.U.K
Taip, baigus mokymosi programą, gavus įvertinimą bei užpildžius vertinimo anketą išduodamas Mokymosi programos baigimo pažymėjimas.
IMP krepšelis Asmeniui negali būti skiriamas už jo dalyvavimą Mokymosi programoje, jei Mokymosi programą vykdo Teikėjas, su kuriuo Asmuo yra susijęs darbo ir (arba) formaliojo mokymosi santykiais.
Asmuo ir teikėjas pasirašo sutartį per www.kursuok.lt, prisijungę prie savo paskyros per e. valdžios vartų sistemą.
Taip, turi atitikti visus nurodytus kriterijus. Jei jų neatitinki, vis tiek gali rinktis mokymus, tačiau už juos sumokėti teks savo lėšomis.
Deja, ne. Jei viena programa kainuoja mažiau nei 500 eurų, į likusią sumą galėsi pretenduoti ir į antrąją programą registruotis tik po to, kai tau bus išduotas pirmųjų mokymų baigimo pažymėjimas.
Mokytis kviečiame visus Lietuvos gyventojus, tačiau į valstybės finansavimą pretenduoti gali tik atitinkantys visus šiuos kriterijus:
- 18 – 65 m. amžiaus užimti asmenys (dirbantys pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, arba yra savarankiškai dirbantys asmenys), kurie yra Lietuvos Respublikos piliečiai arba užsieniečiai, turintys leidimą gyventi Lietuvoje. O taip pat - turintys aukštąjį arba profesinį išsilavinimą liudijančius dokumentus.
Taip, jei mokymai vykdomi nuotoliniu sinchroniniu būdu, t.y. vykdomi realiu laiku naudojant komunikacijos ir bendradarbiavimo platformą (pvz., Zoom, Teams, kt.).
Pabaigus mokymus kiekvienas dalyvis IMP sistemoje užpildo Mokymosi programos vertinimo anketą (Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 4 priedas) (TAR, 2023-09-18, Nr. 2023-18264).
Mokymai yra įgyvendinti tinkamai, kai: (1) mokymosi programos dalyvių grupės bendras mokymosi programos vertinimo balų vidurkis yra didesnis nei 1/2 visų galimų surinkti balų;
(2) mokymosi programą baigia 50 ir daugiau procentų dalyvių;
(3) nebuvo nustatyta mokymosi programos įgyvendinimo pažeidimų.
Mokymosi programą baigusiu asmeniu laikomas tas asmuo, kuris gavo Mokymosi programos baigimo vertinimo rezultatą Teikėjo nustatytu vertinimo būdu, užpildė Mokymosi programos vertinimo anketą ir kuriam buvo išduotas skaitmeninis Mokymosi programos baigimą liudijantis dokumentas (toliau – Pažymėjimas), kuris Asmeniui, baigusiam Mokymosi programą, išduodamas IMP sistemoje. Pažymėjimas saugomas Diplomų, atestatų ir kvalifikacijos pažymėjimų registre.
Jeigu likus 3 (trims) darbo dienoms iki Mokymosi programos vykdymo pradžios dienos nesurenkamas minimalus Mokymosi programos grupės asmenų skaičius, Teikėjas vienašališkai gali priimti sprendimą dėl Mokymosi programos vykdymo su mažesniu asmenų skaičiumi. Nepriėmus sprendimo Asmens registracija yra atšaukiama automatiškai.
Asmuo, Mokymosi sutarties sudarymo dieną atitinkantis Prioritetines Individualių mokymosi paskyrų sistemoje dalyvaujančių asmenų grupes, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. spalio 25 d. nutarimo Nr. 819 „Dėl Ministerijų ir jų administruojamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimo priemonių, įtraukiamų į Individualių mokymosi paskyrų sistemą, sąrašo, Prioritetinių Individualių mokymosi paskyrų sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sričių sąrašo ir Prioritetinių Individualių mokymosi paskyrų sistemoje dalyvaujančių asmenų grupių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų finansavimo prioritetai), IMP sistemoje turi galimybę pasinaudoti IMP krepšeliu.
Jei Asmuo neatitinka Asmenų finansavimo prioritetų, jis gali registruotis į Mokymosi programą ir dalyvauti joje savo lėšomis, derinti savo ir (arba) darbdavio skiriamą finansavimą, kitas lėšas.
Jeigu darbo santykiai nėra nutraukti, tad vaiko priežiūros atostogos negali būti kliūtimi dalyvauti mokymuose ir pretenduoti į finansavimą iš valstybės lėšų.
Finansavimo lėšos 2025 metais paskirstytos dalimis – po 1,5 mln. eurų kas ketvirtį, o paskutiniam skiriant likusią lėšų dalį. Atsilaisvinusios rezervuotų mokymosi krepšelių lėšos bus kaupiamos ir grąžinamos į sistemą didesnėmis sumomis. Apie tai informaciją sekite Kursuok.lt Naujienų skiltyje.
Kursuok.lt administratoriai nuolat stebi mokymų teikėjų vykdomas programas ir jų kainas. Mokymų kainas lemia įvairūs veiksniai, todėl be konkrečių pavyzdžių sudėtinga nustatyti priežastis. Jei pastebite, kad tam tikri teikėjai piktnaudžiauja ir tuos pačius kursus ne platformoje siūlo už žymiai mažesnę kainą, būtume dėkingi, jei pasidalintumėte šia informacija, pateikdami nuorodas į šiuos mokymus el. paštu info@kursuok.lt.
Užsienio valstybės pilietis, norintis mokytis per KURSUOK švietimo platformą bei pasinaudoti finansavimu, taip pat turi atitikti visiems keliamus kriterijus ir pateikti reikalingus dokumentus.
Kriterijai:
-
18 – 65 metai.
-
Užimtumas. Asmuo yra laikomas užimtu, jeigu jis užsiima bent viena šių užimtumo formų veikla: dirba pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, yra savarankiškai dirbantis asmuo.
-
Aukštąjį arba profesinį išsilavinimą liudijantys dokumentai (tai patvirtina tik SKVC pažyma arba "Mėlynoji kortelė").
-
Lietuvos Respublikos pilietis arba užsienietis, turintis leidimą gyventi Lietuvoje.
-
Dalyvavimas Kursuok.lt skelbiamuose mokymuose: asmenys, pasinaudoję finansavimo galimybe per Kursuok platformą ir išnaudoję visą 500 Eur dydžio krepšelį, valstybės finansavimą mokymosi programai vėl galės gauti ne anksčiau nei po 5 metų. Jei mokymų suma buvo mažesnė, tuomet likutį galės išnaudoti gavę pirmųjų mokymų baigimo pažymėjimą.
Dokumentai, kuriuos turi pateikti užsienio pilietis, norintis pretenduoti į finansavimą:
-
Leidimas gyventi Lietuvoje, gali būti pateikiamas vienas iš šių dokumentų: 1. leidimas nuolat gyventi; 2. leidimas laikinai gyventi; 3. "Mėlynoji kortelė".
-
Išsilavinimo dokumentai, jei neatkeliauja duomenys iš DAKPR, gali būti pateikiamas vienas iš šių dokumentų: 1. "Mėlynoji kortelė"; 2. SKVC pažyma apie įgytą aukštąjį išsilavinimą (Kaip gauti SKVC pažymą).
-
Užimtumo dokumentai, jei neatkeliauja duomenys iš SODROS, gali būti pateikiamas vienas iš šių dokumentų: 1. skaidriai dirbančiojo ID; 2. savarankišką darbą įrodantis dokumentas; 3. darbdavio pažyma ir kt.
Visą reikiamą informaciją, kaip pradėti naudotis Kursuok sistema dalyviai ras KURSUOK sistemos vedlyje mokymo dalyviams, o teikėjai – KURSUOK sistemos vedlyje mokymo teikėjams.
Taip. Kursuok.lt yra projekto „Mokykis visą gyvenimą!” dalis. Šis projektas yra tęstinis, o galimybė dalyviams pretenduoti į valstybės finansavimą numatyta iki 2029 metų.
Taip, senjorai taip pat gali mokytis švietimo platformoje KURSUOK. Vis dėlto, prieš rinkdamiesi norimus kursus, pirmiausia pasitikrinkite, ar galite jiems gauti valstybės finansavimą. Norėdami gauti finansavimą, turite atitikti šiuos kriterijus:
-
Jums yra 18 – 65 metai.
-
Esate užimtas asmuo. Asmuo yra laikomas užimtu, jeigu jis užsiima bent viena šių užimtumo formų veikla: dirba pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, yra savarankiškai dirbantis asmuo.
-
Turite aukštąjį arba profesinį išsilavinimą liudijančius dokumentus.
-
Esate Lietuvos Respublikos pilietis arba užsienietis, turintis leidimą gyventi Lietuvoje.
-
Dar nedalyvavote mokymuose arba neišnaudojote viso 500 Eur krepšelio. Asmenys, pasinaudoję finansavimo galimybe per Kursuok.lt platformą ir išnaudoję visą 500 Eur dydžio krepšelį, valstybės finansavimą mokymosi programai vėl galės gauti ne anksčiau nei po 5 metų. Jei mokymų suma buvo mažesnė, tuomet likutį galėsite išnaudoti gavę pirmųjų mokymų baigimo pažymėjimą.
Jei neatitinkate kriterijų, mokytis Kursuok.lt vis tiek galite, tačiau pasirinktus mokymus teks apmokėti savo lėšomis.
IMP sistemos administravimo ir finansavimo tvarkos apraše nurodoma, jog asmuo, mokymosi sutarties sudarymo dieną atitinkantis Prioritetines Individualių mokymosi paskyrų sistemoje dalyvaujančių asmenų grupes, turi galimybę pasinaudoti IMP krepšeliu. Vėliau atitiktys kriterijams dėl finansavimo nėra vertinamos.
Taip. Norint pretenduoti į finansavimą mokymams Kursuok.lt platformoje, asmuo turi būti užimtas (dirbantis), t.y. atitinkantis bent vieną iš Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytų kriterijų.
Asmuo yra laikomas užimtu, jeigu jis užsiima bent viena šių užimtumo formų veikla: dirba pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, yra savarankiškai dirbantis asmuo, tame tarpe ir dirbantis pagal Individualios veiklos pažymą.
Registracijos sistema nuolat tobulinama, atsižvelgiant į įvairius rodiklius. Siūlymas vertinti dalyvių motyvaciją yra svarstytinas, tačiau tai reikalautų ne tik sistemos ir teisės aktų pakeitimų, bet ir padidintų administracinę naštą, kas galėtų sumažinti mokymuisi skirtas lėšas. Šiuo metu finansavimo tvarkos keisti neplanuojama. Valstybės skiriamas finansavimas yra papildoma galimybė, skatinanti žmones mokytis. Rekomenduojame teikėjams teisingai įvertinti savo paslaugų kainas ir formuoti grupes, jungiant tiek finansavimą gavusius asmenis, tiek mokančius savo lėšomis.
Taip, neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programos formos pildymas Neformaliojo švietimo programų registre yra nemokamas.
Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programas gali teikti visos įstaigos, įmonės ir organizacijos, kurios atitinka neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjo sąvoką, įvardytą Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 2 straipsnio 4 punkte.
Mokymosi programa yra sudaryta iš dėstomos teorijos ir praktinio mokymo, kurių trukmė yra ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos, ir savarankiško darbo, kurio trukmę nustato Teikėjas.
Galima koreguoti lauko Teorinio ir praktinio mokymo organizavimo vietos (-ų) adresas (-ai) informaciją, tačiau IMP sistemoje, vykdant mokymus, bus galimybė adreso lauką koreguoti, įtraukti naujos grupės mokymo adresą.
Ne. Teikėjas, pageidaujantis skelbti mokymosi programą IMP sistemoje privalo įregistruoti suaugusiųjų švietimo programą, nurodant programos tipą pagal profesiją „Suaugusiųjų neformaliojo švietimo programa, pritaikyta Individualių mokymosi paskyrų sistemai“, programos duomenyse turi būti pažymėta, kad programa skelbiama IMP sistemoje. Įregistruotą suaugusiųjų neformaliojo švietimo programą, pritaikytą Individualių mokymosi paskyrų sistemai teikėjas turi pateikti tinkamumo IMP IS vertinimui. Tik teigiamai įvertintų mokymosi programų duomenys skelbiami IMP sistemoje. Anksčiau NŠPR įregistruotos suaugusiųjų švietimo programos nėra automatiškai perkeliamos skelbti IMP sistemoje.
Taip. Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašo 10 punkte (TAR, 2023-09-18, Nr. 2023-18264) nustatyta, kad pateiktos skelbti IMP sistemoje mokymosi programos vertinamos 6 kartus per metus:
2. iki kovo 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip gegužės 1 dieną;
3. iki gegužės 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip liepos 1 dieną;
4. iki liepos 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip rugsėjo 1 dieną;
5. iki rugsėjo 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip lapkričio 1 dieną;
6. iki lapkričio 1 dienos pateiktos skelbti mokymosi programos vertinamos ir sprendimas dėl jų skelbimo IMP sistemoje priimamas ne vėliau kaip sausio 1 dieną.
Taip, baigus mokymosi programą, gavus įvertinimą bei užpildžius vertinimo anketą išduodamas Mokymosi programos baigimo pažymėjimas.
IMP krepšelis Asmeniui negali būti skiriamas už jo dalyvavimą Mokymosi programoje, jei Mokymosi programą vykdo Teikėjas, su kuriuo Asmuo yra susijęs darbo ir (arba) formaliojo mokymosi santykiais.
Ne, šiuo metu tokios galimybės nėra.
Asmuo ir teikėjas pasirašo sutartį per www.kursuok.lt, prisijungę prie savo paskyros per e.valdžios vartų sistemą.
Ne, mokymosi programos dalyvių lankomumo teikėjui fiksuoti nereikalaujama. KURSUOK informacinėje sistemoje mokymosi programos teikėją pirmąją ir paskutinę dieną fiksuoja mokymosi programą pradėjusių ir baigusių asmenų skaičių.
Mokymosi programą Individualių mokymosi paskyrų sistemoje gali skelbti ir mokymus vykdyti visi teikėjai, turintys teisę vykdyti neformalųjį suaugusiųjų švietimą ir tęstinį mokymąsi Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme (2 straipsnio 4 punktas), Profesinio mokymo įstatyme nustatyta tvarka ir registruoti Švietimo, mokslo ir sporto institucijų registre.
Vadovaujantis 2023 m. spalio 25 d. LRV nutarimu „Dėl ministerijų ir jų administruojamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi finansavimo priemonių, įtraukiamų į individualių mokymosi paskyrų sistemą, sąrašo, prioritetinių individualių mokymosi paskyrų sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sričių sąrašo ir prioritetinių individualių mokymosi paskyrų sistemoje dalyvaujančių asmenų grupių patvirtinimo“ Nr. 819 (TAR, 2023-10-27, Nr. 21064), mokymosi programų prioritetinės kompetencijų sritys:
1. Skaitmeninės kompetencijos stiprinimo sritis.
2. Matematinės kompetencijos ir gamtos mokslų, technologijų ir inžinerijos kompetencijos stiprinimo sritis.
3. Verslumo kompetencijos stiprinimo sritis.
4. Daugiakalbystės kompetencijos stiprinimo sritis.
5. Asmeninė, socialinė ir mokymosi mokytis kompetencijos stiprinimo sritis.
6. Raštingumo kompetencijos stiprinimo sritis.
7. Pilietiškumo kompetencijos stiprinimo sritis.
8. Kultūrinio sąmoningumo ir raiškos kompetencijos stiprinimo sritis.
Ne, skaitmeninės kompetencijos stiprinimo prioritetinei Individualių mokymosi paskyrų sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sričiai skiriama 50 proc. numatytojo finansavimo. Likusioms 7 prioritetinėms Individualių mokymosi paskyrų sistemoje teikiamų valstybės finansuojamų programų sritims kartu skiriama 50 proc. numatytojo finansavimo.
Mokymų vykdymo stebėsenos metu protokole bus fiksuojamas mokymus vykdantis asmuo ir mokymus vykdančio asmens kvalifikacija/darbo patirtis, kurią žodžiu patvirtina mokymus vykdantis asmuo. Stebėtojams kilus abejonei dėl mokymus vykdančio asmens pateiktos žodinės informacijos, mokymus vykdančio asmens kvalifikaciją/darbo patirtį bus prašoma pagrįsti tai įrodančiais dokumentais. Skenuoti dokumentai per 1 darbo dieną turės būti pateikti nurodytu el. paštu.
Mokymų programa turi būti detali tiek, kad būtų galima įvertinti pagal Individualių mokymosi paskyrų sistemoje skelbiamų neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi programų kokybės užtikrinimo tvarkos aprašą (TAR 2023-09-18, i. k. 2023-18264).
Taip, gali. Tačiau pabaigus mokymus ir VšĮ Europos socialinio fondo agentūrai pateikus sąskaitą faktūrą, bus apmokama tik už dirbančiuosius asmenis.
Mokymosi programa yra sudaryta iš teorinio kontaktinio darbo ir praktinio kontaktinio darbo, kurių trukmė turi būti ne mažesnė kaip 54 akademinės kontaktinės valandos, ir savarankiško darbo, kurio trukmę nustato mokymų teikėjas.
Taip, Neformaliojo švietimo programų registro programos formoje reikia užpildyti lauką „Įgytų kompetencijų vertinimo sistema/skalė“.
KURSUOK logotipą gali naudoti KURSUOK sistemoje registruoti mokymų teikėjai paslaugų viešinimui savo svetainėse, reklaminiuose maketuose ir kt. priemonėse, vadovaudamiesi nustatytomis taisyklėmis. KURSUOK logotipo naudojimo taisykles ir logotipo failus parsisiuntimui rasite žemiau. Draudžiama keisti naudojamų failų proporcijas, dydžius, spalvas, šriftus ir grafinius elementus. Kilus neaiškumams dėl KURSUOK logotipo naudojimo, kreiptis el. paštu info@kursuok.lt.
KURSUOK logotipo viešinimo tvarka
Visą naujausią ir svarbiausią informaciją skelbiame tiek Naujienos | Kursuok, tiek Facebook paskyroje. Visais rūpimais klausimais galite kreiptis konsultaciniu numeriu +370 700 22722 ir el.paštu info@kursuok.lt
Taip, esame atviri atviroms diskusijoms su mokymų teikėjais, siekdami aptarti procesų ir sistemos tobulinimus.
Kursuok.lt platforma vystoma projekto „Mokykis visą gyvenimą!“ rėmuose, ir mes skatiname bendradarbiavimą ne tik su mokymų teikėjais, bet ir su dalyviais bei kitomis institucijomis. Metų eigoje nuolat su partneriais organizuojame mokymus ir pristatymus teikėjams, kurių metu mielai aptariame įvairius pasiūlymus, priimame rekomendacijas ir atsižvelgiame į pastabas.
Jei turite pasiūlymų, kviečiame aktyviai dalyvauti mūsų renginiuose arba juos siųsti el. paštu info@kursuok.lt.
Visus metodinius įrankius Mokymo paslaugų teikėjams galite rasti švietimo platformos www.kursuok.lt puslapyje Mokymo paslaugų teikėjams | Kursuok skiltyje Instrukcijos.
Visą informaciją, kaip pateikti sąskaitą-faktūrą per IMP informacinę sistemą galite rasti www.kursuok.lt puslapyje Mokymo paslaugų teikėjams | Kursuok skiltyje Instrukcijos Sąskaitos faktūros pildymo ir pateikimo instrukcija.
Taip, galite, tačiau privalote vadovautis KURSUOK logotipo viešinimo tvarka. KURSUOK logotipo naudojimo ir viešinimo taisykles galite rasti čia: Mokymo paslaugų teikėjams | Kursuok skiltyje "Svarbūs dokumentai". KURSUOK LOGOTIPO NAUDOJIMO IR VIEŠINIMO TAISYKLĖS
Registracijos sistema nuolat tobulinama, atsižvelgiant į įvairius rodiklius. Siūlymas vertinti dalyvių motyvaciją yra svarstytinas, tačiau tai reikalautų ne tik sistemos ir teisės aktų pakeitimų, bet ir padidintų administracinę naštą, kas galėtų sumažinti mokymuisi skirtas lėšas. Šiuo metu finansavimo tvarkos keisti neplanuojama. Valstybės skiriamas finansavimas yra papildoma galimybė, skatinanti žmones mokytis. Rekomenduojame teikėjams teisingai įvertinti savo paslaugų kainas ir formuoti grupes, jungiant tiek finansavimą gavusius asmenis, tiek mokančius savo lėšomis.
Mokymo sutartis privalo būti sudaryta ne vėliau kaip 1 d.d. iki mokymų pradžios, tačiau tai nereiškia, jos sutartys negali būti sudaromos anksčiau, įsivertinus suplanuotus mokymų vykdymo terminus. Savaitgaliais sutarčių pasirašyti nėra galimybės. Taip pat IMP sistemoje yra įgyvendinama sutarčių pasirašymo seka, kuri apima sutarties pasirašymo inicijavimą iš teikėjo pusės, pirmiausia ją pasirašo dalyvis, o tuomet sutarties pasirašymą patvirtina teikėjas.
IMP sistemos veikimas nuolat tobulinamas atsižvelgiant į vartotojų poreikį bei pasiūlymus, tačiau tai reikalauja atsakingo svarstymo, sprendimų priėmimo bei tam tikrais atvejais ir sistemos veikimą reglamentuojančių teisės aktų keitimo.