Auditas nustatė Kursuok sistemos problemas, dalis iš jų jau išspręstos ar sprendžiamos
Užbaigtas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos politinės vadovybės inicijuotas nacionalinės suaugusiųjų švietimo platformos Kursuok auditas. Jo metu identifikuotos problemos dalyvių registracijos, mokymų kokybės ir kainodaros srityse. Panašias išvadas pateikė ir Specialiųjų tyrimų tarnyba, atlikusi sistemos patikrinimą.
Dalis problemų jau pašalintos arba šalinamos, konsultuojant ministerijos sudarytai ekspertų ir socialinių parnerių darbo grupei dėl platformos tobulinimo. Griežtinami reikalavimai mokymo programoms ir kainodarai, numatoma ilginti registracijos į mokymus laikotarpį.
„Vienas pirmųjų darbų, kurių ėmėsi ši politinė vadovybė, buvo Kursuok sistemos tobulinimas – dar metų pradžioje identifikavome sistemos problemas, laikinai sustabdėme jos vykdymą ir iškart inicijavome auditą problemoms nustatyti. Lygiagrečiai su auditu vyko ir sistemos tobulinimo darbai, siūlymus teikė darbo grupė, todėl didžioji dalis problemų jau išspręstos. Kursuok finansavimą atnaujinti preliminariai planuojame paskutinį metų ketvirtį“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Raminta Popovienė.
Sklandesnė mokymų dalyvių registracija
Tyrimo išvadose nustatyta, kad mokymų dalyviams registruojantis į Kursuok.lt platformoje siūlomus mokymus aukštos sistemos apkrovos sukelia informacinių sistemų trikdžius.
Siekiant spręsti šią problemą, siūloma priėmimą į mokymus vykdyti ciklais: užtikrinti ilgesnį registracijos periodą, dalyvius atrinkti konkursinės eilės principu pagal prioritetus (pvz., atsižvelgiant į amžiaus grupę, dalyvumo lygį ir kt.), numatyti tam tikrą laikotarpį sutarčių pasirašymui ir grupių sudarymui. Toks priėmimo procesas startuos dar šiemet.
Mokymų kokybės užtikrinimas
Dalyje mokymų programų, kurios skelbiamos kaip suteikiančios skaitmeninių įgūdžių, nustatytas pagrįstumo trūkumas tokioms žymoms. Pasak tyrimo išvadų, taip mokymų teikėjai gali klaidinti visuomenę ir dirbtinai išplėsti programų turinį.
Atsižvelgus į šias išvadas, griežtinami reikalavimai visoms programoms – programoje nurodytai pagrindinei kompetencijai (pvz., skaitmeninėms kompetencijoms) įgyti turės būti skiriama bent 70 proc. visos programos trukmės. Programos, kurios pažymėtos kaip ugdančios skaitmenines kompetencijas, bus papildomai įvertintos, ar atitinka kriterijus dėl šios žymos priskyrimo.
Atnaujinus teisės aktus, reglamentuojančius Kursuok sistemos veiklą, planuojami informaciniai susitikimai su mokymų teikėjais, kurių metu bus pristatyti įgyvendinami pokyčiai.
Griežtinamos kainodaros taisyklės
Nustatyta, kad daliai Kursuok platformoje siūlomų mokymų kainoms trūksta pagrįstumo – mokymų teikėjai neprivalo detalizuoti, kaip sudaroma mokymų kaina.
Remiantis audito išvadomis, ministerija atliko dalinę rinkos analizę. Jos metu įvertinta, kad Kursuok platformoje siūlomų mokymų kainos dažniausiai mažesnės, palyginus su analogiškomis programomis, siūlomomis už platformos ribų. Mokymų teikėjams numatoma įvesti draudimą tuos pačius mokymus kitose sistemose siūlyti pigiau nei Kursuok.lt platformoje.
Taip pat priimtas sprendimas dėl platformos valdymo ir atsakomybių išskaidymo. Nuo 2026 m. Kursuok informacinę sistemą administruos ministerijai pavaldi įstaiga „Mokausi Lietuvoje“ vietoje Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacijos bendrajam priėmimui organizuoti (LAMA BPO).
Siūlymus, kaip stiprinti Kursuok sistemą, teikė ministerijos suburta darbo grupė. Ją sudaro mokymo programų teikėjų atstovai: Lietuvos universitetų rektorių konferencijos, Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos, Profesinių mokyklų asociacijos, nevyriausybinių organizacijų ir privačių teikėjų atstovai, taip pat ministerijos, Europos socialinio fondo agentūros, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro ir kitų Kursuok sistemos valdyme dalyvaujančių institucijų atstovai.
Šaltinis: ŠMSM informacija
Kursuok.lt platforma, inicijuota Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, sukurta įgyvendinant projektą „Mokykis visą gyvenimą!“. Projektą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra (ESFA) kartu su partneriais: Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centru, Lietuvos aukštojo mokslo asociacija bendrajam priėmimui organizuoti, Nacionaline švietimo agentūra. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ bei Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis.

